Friday, March 5, 2010

Ahogy elnézegetem a blogomat lassan két éve nem írtam bele. Mi történt azóta? Azt hiszem sok lenne azt leírni így egy blogbejegyzésben. Csak nagyléptekben: Megszerettem az Incubus nevű zenekart és rájöttem, hogy a magyar vörösborokat kedvelem legjobban. Volt két autóm, egy könnyebb autobalesetem ezt követően egy ügyvédem, mivel a másik fél - egy magáról nem igazán tudó nő, aki fékezés nélkül kihajtott elém egy bezinkútról - rendőr volt, és a helyi hatóság, megpróbálta a lehető legelőnyösebben elrendezni az ügyet. Túl vagyok rajta, nem volt olcsó, inkább nem húztam ujjat a naas-i kisváros korrupt rendőrségével. Konklúzió: a pokol rendőrökkel és ügyvédekkel van kikövezve... Egy szót se róla többet.
Megismertem Mónit, immáron másfél éve, azóta is együtt vagyunk jóban rosszban. Ugyanazon a munkahelyen dolgozom. Még egy hétig. Immáron több mint két éve. A legjobb dolog ami történt és nem személyhez kötődik, az a kerékpár nevű közlekedési eszköz feltalálása. Mármint a részemről. Rengeted idő nyertem vele és szeretek tekerni hazafelé munkából. Odafelé nem. Sőt arra is rájöttem, ahogy így dolgozgatok már évek óta, hogy a szabadnapokat sokkal jobban szeretem mint a munkanapokat. Ez nagyban köszönhető annak is, hogy elkezdtem szörfözni. Ez egy álom volt ami végülis beteljesedett. Most már sehová sem megyek szörfök nélkül. A legtisztább, legtermészetközelibb, legegyszerűbb és legjobb sport. (fotó)
Szóval a 2010 eddig elég utazgatósan alakult. Januárban kimentem Barcelonába egy hétre. Ott rájöttem, hogy az első lehetőséggel elköltözök Hispániába. Ez a lehetőség még a barcelonai utam előtt közvetlenül rámkacsintott és én vissza rá, majd megtettem a szükséges lépéséket. Pár sikeres interjú után, amelyek közül az utolsó magában Gibraltárban volt felvettek egy céghez. Tehát Barcelonából alig értem vissza, már jött is a hír, hogy utazhatok Gibraltarba egy interjúra, mivel minden addigi felmérésen nagyon jól teljesítettem. Kiutaztam és pár napra rá nekem ajánlották az állást. Azt hiszem ritkán éltem át ilyen euforikus sikert. Szóval hamarosan utazunk Mónival. Ő is kijön velem, tűzön vizen át. Spanyolul tanul, én meg elkezdtem leporolni a spanyol könyveimet, sőt újakat szereztem be Barcelonában, hogy követve régi álmomat, a spanyol nyelvet ott élve a lehető legjobban megtanuljam. Április elsején kezdek.
Addigis még eleget téve korábbi utazási terveimnek, tegnap jöttem vissza a skót felföldről, ahol egy hetet töltöttem. Ezzel a bloggal fogom elkezdeni a következő blogomat, mert ezzel ezt a meglehetősen elhanyagolt blog-ot - mint az írországi kalandokat - befejezem.
Köszönöm Írország, végülis mindent megkaptam amit szerettem volna itt. Megtanultam angolul, félreraktam egy kis pénzmagot, szereztem egy szakmát és egy új dalt, a "Kanapé a Holdon"-t, ami szerintem valahol magáról Írországról szól és egy új fejezetet hivatott nyitni a hosszútávú zenei álmomban. Ezt a fejezetet úgy hivják Bossa Nova. De lehet, kicsit sanzonos, szóval legyen a neve: Sanzon Nova, vagy inkább Sanzon Bossa? Na egy kicsit elkalandoztam...
Kérlek Titeket olvassátok olyan szeretettel az új blogomat és mindenek előtt a Skóciáról szóló élménybeszámolót, amilyen szeretettel próbáltam azt interpretálni.

Saturday, January 17, 2009

Ritka mint a fehér hó...

...Dublinban!

De most mégis esik, sőt betakarta a tetőablakomat, amin esténként a holdat meg csillagokat nézem ihletet gyűjtve. Azt hiszem, most olyan hűvösebb dalok fognak születni. Azt hiszem ki kell mennem megérinteni...

Tuesday, January 13, 2009

Most, hogy igy elnézem, körülbelül 9 hónapja történt az utolsó bejegyzésem.
Hagy kezdjem hát egy viccel ami imént történt velem a konyhában:
- Keith, Mandy! Nem tudjátok hány percet kell a kelbimbónak főnie a levesemben? - Kérdeztem, miközben gyakorlottan szeleteltem zsülienekre sárgarépát, a kelbimbót a hűtőben pihentetve.
- Keith megismerkedésünk óta csak előrecsomagolt zacskós ételt eszik párjával Mayv-vel, amihez a szakácskönyv a védőfólia eltávolitásán túl nem ad amúgy is felesleges információkat. Ezeknek megfelelően válaszol: - Nem, nem igazán...
Mandy házias lány, hát ő segit is: -úgy 10-15 percet attól függően, hogy mennyire puhán szereted- Tudomásul veszem a kedves segitségeket és tovább apritom a sárgarépát, mire Mandy két három perc sertepertélés után kedvesem felém áll, miközben én egyre természetesebben apritom a sárgarépát és megkérdezi: "Gregor! Te mit is hivsz kelbimbónak?...

Annyira édes volt ez, hogy gondolom megosztom itt a blogon.
De mivel azt hiszem, hogy az ilyen helyzetkomikumok nem igazán előhozhatóak igy blogon elmesélve azt hiszem, hogy a következő 9 hónapra a blogot újra beszüntetem...

Egyre inkább hiányzik Magyarország, hiányoztok ti a barátaim, de én igy is sokat nevetek...

Wednesday, April 30, 2008

Carrauntoohil 1038m - Írország méltóságteljes teteje

"Girl we couldn't get much higher". Megmásztuk Írország legmagasabb csúcsát. A sziget legdél-nyugatibb csücskében elterülő Kerry megye hegységrendszerében emelkedik legmagasabbra a Corrán Tuathail, azaz Tuathail Sarlója (egy lehetséges verzió sokféleképpen magyarázott nevére).
Ez nem egy Kékestető. Nagy rajongója vagyok a magyar hegyeknek, de bizony ami az országunk csúcsát illeti, oda kocsival járnak az emberek, meg híres motorversenyzőink oda-vissza köröket száguldoznak Parád és Mátraháza között meglehetetlenítve egy egészséges bicajtúrát. Szóval a Mátra nem éppen legszebb része a Kékes.
Viszont a Carrauntoohil bevétele sokkal nagyobb igyekezetet, elszántságot igényel. Kocsival 5-6 kilométerre lehet, megközelíteni, egy kis tanya parkolójában megállva, ha van 2 euronk annyiért, ha nincs, ingyen. Oké már ott vagyunk a csúcs 5-6 kilométeres közelében, a szétterülő enyhén emelkedő hatalmas térélményt nyújtó mező csalogat, távolról már kivehető a komolyan lihegtető hegynyeregre vezető Ördöglétra, ami gyakorlatilag az elszántság megmérettetése. Nagy lendülettel indulunk is neki vidáman egy cigi, pár korty bor, meg egy nyelet pálinka után a kalandnak, gyönyörű tavaszias napos időben.
Első akadályunkat azonban gyors csordogálású hegyi patakocska mossa elénk, amin kőröl kőre lépve kell átkelni. Itt nagy hírtelen a sodrás és talán a karcagi szilvapálinka együttes hatására elvétettem egy lépést és a túra elején világossá válik, hogy a bal lábamnak nem lesz melege. Ahogy a csúcsra nézek látom, hogy az a felhőkbe burkolódzik és tudom, hogy érdemes kicsvarni a zoknimat, meg a cipőt egy kőhöz veregetni, hátha szárad addig valamit. De kedvem, kedvünk olthatatlan. A mezőn énekelve barangolok végig majd vagy egy jó óra gyaloglás után elérünk az Ördöglétre (na oda azért nem, Ördöglétra bocs) (Devil's ledder) aljára.
A csapat Laci (nemrég még Magyarországról írt commenteket a blogomra, most meg már Írországban túrázunk vele, de kicsi a világ), barátnője, a bartánő húga és Zoli egy Dublin közelében lakó építészsrác. Szállásunk Killarney közvetlen környékén lévő kis (kísértet?-) kastély, hatalmas olvasóteremmel, kandallóval, komfortos ülőgarnitúrákkal, díszesen faragott lépcsőkorlátokkal. Amúgy ifiszállóként funkcionál megelégedésünkre, mert 16 euroért kapunk szállást.
A mellékelt képen is látható köves útról az Ördöglétráról, - ami a csúcs jobb oldalán vezet fel a gerincre - azonban csörgedezik lefelé a víz, egy picit megnehezítve a kemény felfelé kapaszkodást. Szerintem a felfelé utunk a gerincig eltartott egy jó órát ismét, azonban felérve Zoli közli, hogy a hátralévő út már semmi az Ördöglétrához képest. Megállunk azért és egy jó fél órát meresszük szemeinket a messzeségbe, felülről nézve meg a két tavat, amik között ide vezetett utunk. Hatalmas látvány. A teret nem érezzük, ugyanis fák helyett legfeljebb a mindenfelé látható legelésző birkák adhatnak támpontot a méretarány érzékeléséhez. Süt a nap, kinyúlunk egy-egy kövön, az igazat megvallva mindenki hulla fáradt (csak én nem:)), fényképezünk, csokit eszünk, pálinkázunk és nekem megfogan az agyamban egy kétnapos gerinctúra ötlete, ahogy végigkövetem szemmel a szomszédos csúcsokat hullámokkal összekötő éles hegygerincet. Szóval van egy nyári program ötletem.
Tovább indulunk a csúcsra. Egy két szembejövő nyugdíjastól (!) megkérdezzük, hogy hol tudunk lejönni, amennyiben másik utat választunk lefelé. Ők elmondják, mi tovább megyünk a csúcs felé, egy sokkal lankásabb, de azért lihegtetős kaptatón. A felhőkbe beérünk és rájövök, hogy valahogy kibírom a vizes cipőben, a ritka időjárásnak hála. A csúcsra további háromnegyed óra kaptatással érünk fel. Szép volt. És még mindig szép gondolom magamban. A hegy tetején egy 5 méteres fémkereszt. Leülünk, megisszuk a maradék pálinkát, Laciék elszívják első cigijüket egy hónap óta és a délnyugati oldalt csodáljuk meg, ahol szintén ameddig ellátunk hegyek, völgyek, tavak és... és... igen talán az Óceán. Az lesz az.
Kinézek lent egy tavat a csúcs átellenes oldalán ahhoz képest ahonnan érkeztünk, amit meredeken ölelnek körbe a hegyek. egész hihetetlen. nem is véletlen a neve, Sasfészek (Eagle's nest). Hosszú úton ereszkedünk le. Távolabb van mint gondoltam.
Ezután egy hosszú visszaút következett, vizesések mentén ereszkedtünk lefelé órákon át. A nap kitartóan sütött, a fáradtság azonban egyre inkább urrá lett rajtunk. A végén izgalmas átkelés egy az elsőnél sokkal szélesebb patakon, ugyanis a másik úton leereszkedve egy szélesebb, sebesebb patak másik oldalán találtuk magunkat. Hid sehol, hosszú százmétereken át vizslattuk a köveket kombinálva, számítgatva, hogy lehet átlépkedni a patakon. Visszafelé eltévedtünk, én speciel egy elkerített birkafarm közepébe érkeztem meg nagy riadalmat keltve a gyapjasokban.

Ezen a héten egy kis munka, aztán jövő hét vége Belfast, amiről ha lesz kedvem írok egy hasonló élménybeszámolót. Már a szállások megvannak, tengerparton, úgyhogy biztos szép lesz.

Gergő

Tuesday, April 22, 2008

Ma embereket tudnék ölni

... nem tudom mi van velem. Pudddding vagyok. Nem bírom az edzést. A rohadt lakásomat szétlepi a kosz és nem bírok el az edzéstervemmel, meg a spórolás tervemmel, meg a lakással is. Az a nagy büdös kib...ott igazság, hogy már megint magasra b..tam fel a léceket.
Na jó azt hiszem ma nem vagyok szalonképes. Tegnap a szokásos délutáni 52 fok celsius-osz felfütés után levettem az atlétám a mosdóban, majd a táskámra dobtam és valahogy az asztalom alatt maradt. Eléggé kib...tam magammal ezzel, mert az izzadt pólomban mentem haza edzés után. De reggel a kedves főnök már azzal vár, hogy az volt a legnagyobb problémája, hogy mi a f.szt keres az atlétám az asztalom alatt. Mintha neki nem lenne ku...vára mindegy. És egyébként is takarítsak el az asztalomon. Amin csak rámhagyott dolgok voltak, amiről gözöm sem volt mik. Erre egy lendülettel felöleltem az asztalomról a beazonosítatlan ganélyt és egy hatalmas öleléssel a sarokba tereltem őket, majd beb...tam a kukába. Most tiszta az asztalom. És embereket tudnék ölni. Nem bírom az edzést, meg a spórolást, meg a házimunkát és mostmár a főnökömet sem?

Monday, March 24, 2008

Nyugaton a helyzet változott...

...van munkám, soha életemben nem volt még jobb munkám szeretem csinálni, még otthon is doloztam volna ilyen munkakörben. Customer Service Representative vagyok, egy sportfogadásokkal foglalkozó angol központú cégnél és például van időm blogot írni. Hol is kezdjem...Viharos történelmünk tovább üldöz minket, minket maréknyi magyart akiket hazájukon határain belül és kívül is ugyanaz a viharkorbácsolta tenger vesz körül, a nagy mindenfelé kiterjedő, és mindent magába olvasztó olykor-olykor Oroszország kovácsolta frigyben a kis nemzetünket is beolvasztani kívánó NAGY SZLÁV HATALOM vesz körül. Pici asztalunk a kelet-európai részlegben a szlovák, bulgár, lengyel, orosz blokk közé szorulva harcol a fennmaradásért. Fejünk felett a nagy egységes mittoménmilyen SZLÁV nyelven ordítva beszélik meg egymással a koleginszkik, kollegovák, kollega kollegovicsok a Manchaster United - Liverpool mérkőzés kiemelkedő - számomra közömbös - eseményeit. Bicskanyitogató! Nem csak én vagyok az egyetlen 3 fős kis magyar csapatunkban, aki nem lelkesedik ezek iránt a szláv nyelvek iránt. Tényleg csoda hogy megmaradtunk magyarnak. Ez a kis modellezés is ezt bizonyítja.

Anyu kijött meglátogatni, miután tavaly névnapjára megleptem egy (vissza)repjeggyel, aztán születésnapjára egy odafelé útra szóló kóddal is megleptem teljessé téve a korábbi ajándékot. Nagyon élvezte hogy itt volt úgy érzem, rengeteget mentünk, ittunk Guinnesst, kirándultunk, béreltünk kocsit, találkozott pár barátommal és megállapodtunk, hogy nyáron megismétli az utat. Ha belegondolok, hogy a konyhán dolgozva mennyit gondoltam erre, hogy végre anyunak is megmutathatok valamit, amit utazásaim során szépnek találtam.

Sokat utcazenéltem még az utolsó bejegyzésem óta. Mi is lenne velem a jó öreg utcazene nélkül. Egyébként a mai napig nem kaptam innen fizetést ahol most dolgozom, tehát gyakorlatilag tavaly december eleje óta a félrerakott pénzem, az utcazenéből keresett apró (összege nem olyan apró), és az adóvisszatérítés volt a bevételem. Na jó meg pár igen jókor jövő pincérmeló. De most sincs egy vasam sem, szóval szerintem a pénz az a dolog amit a legmeddőbb dolog üldözni. De most az egyszer még megpróbálok összegyűjteni egy lakásvásárlás alapjául szolgáló összeget.

Egyedül vagyok, tegnap az utolsó hírmondó is lelépett mellőlem, a barátok elutaztak (Pierre vissza Toulousba), el fognak utazni (Gabriel, Kambodzsába), a barátnők szorító karjának áldozatává váltak (Javier) vagy csak közelebb albérletbe költöztek (Reich Zoltán), vagy nem tudom mi van velük csak néha sms-t váltunk (Kocogi).
A sportoknak szenteltem magam, a munkahelyünk szomszédjában lévő Edző-központba járok napi kétszer, reggel munka előtt, meg délután munka után. Minden eddigi futó rekordomat megdöntöttem és rájöttem, hogy sohasem sportoltam olyan odaadással amilyennel szerettem volna. Most ezt van lehetőségem pótolni. Alig várom, hogy ha hazaértem Magyarországra, újra a Shirayan Vajramutthi-t gyakorolva tökéletesedjek. Nagyon hűtlennek érzem magam a múltban mindennel, ilyen a Shirayan Vajramutthi is.
Ennek okára is rájöttem: Amióta körülbelül 6 évesen elmondták (a múlt rendszer csodálatos nézetei szerint), hogy egy napon meghalunk és nem lesz tovább. Kapufa és vége. Ezt sokáig nem sikerült feldolgoznom. (Kis szünetet tartok mert verbális szláv rohamok ropognak fejem felett)
na tak tak tak tak vége a rohamnak
Szóval azóta kezdtem vándorolni és nem szeretek sehol sem nagyon lehorgonyozni, mert ahogy ezt egyszer egy vakáció előtti utolsó iskolai napon éreztem még kábé 12 évesen, mindenhol ott akartam lenni nyáron. elolvadni a napfényben és szétfolyni városszerte, minden irányba távolabbra jutotva mint valaha jutottam. Kalandoztunk. Mindig így neveztük, amikor szabad egy két óránkban egy csomag savanyúcukorral a zsebünkben nekivágtunk és a város legismeretlenebb utcáit keresve bandukoltunk. Himalájáztunk (minden esetben, ha a járda fölött tudtunk menni tíz centivel mondjuk egy kerítés keskeny betonalapzatán), vagy Sherlockholmes-oztunk minden esetben, amikor valamit meg lehetett figyelni, lehetőleg olyan távolságból, hogy lehessen nagyítót használni.
Szóval most itt vagyok Írországban. Lassan egy éve. Kalandvágyamat egyre inkább gyáva hűtlenségnek érzem. Tegnap a szemem elé került egy kép négy embert ábrázol, négy Shirayan mestert. Mindenkin meglátszik az idő múlása, de valami hűség látszik a képről, amit én elcseréltem vándorlásra (képletesen értem én ezt a vándorlást, új lány, új zenekar, új ország stb.) Szóval azt érzem ideje lenne hűnek lennem.
Minden jót mindenkinek, szeretet és béke, a többi úgyis csak meddő próbálkozás

Tuesday, August 28, 2007

Búcsú

Holnap este már a reptéren alszom és holnap után hajnalban indul a gépem Londonba, majd Londonból Balatonra.
Nagyon sok dolog történt azóta. Elhagyom az albérletet ahol eddig laktam, mert volt egy komolyabb vitánk ami után nem érzem úgy, hogy szivesen maradnék itt, amúgy is voltak fenntartásaim ezzel szemben, de hálával tartozom a lehetőségért, mert egy biztos lakás nagyon fontos, ha az ember külföldön próbál szerencsét. A gond csak az, hogy nagyon magasak az albérlet árak. Itt 200 eurot fizettünk fejenként, mostantól ennyiből valószinűleg nem úszom meg. Egy albérletet találtam is, mielőtt innen kijelentkeztem, de egy hete egy kedves lengyel gyerek kitalálta, hogy inkább lányt szeretnének oda, úgyhogy azóta az energiám és a gondolataim nagy részét ez a probléma köti le. Ami mázli a bajban, hogy Javier is pont albérletet keres igy lehet, hogy együtt fogunk találni valamit. Illetve én már találtam is egy lebontásra váró házat, amit azért még kiad az ügynökség, aki a tulajdonosa november végéig, elég potom pénzért 650-ért rezsivel, amiben kényelmesen ellakunk hárman. Persze még nincs harmadik, de ennyi pénzért könnyű lesz találni. Utána pedig a brancsunk előnyösebb pozicióban van, hiszem egyszerre válunk fedél nélkülivé és igy együtt tudunk keresni egy olcsó házat, mert ez a legolcsóbb modja a kvártélyozásnak. Röviden ennyi. Azt ugyan még nem tudom, hogy meddig tudok maradni a fogszabályzó miatt, mert nem vette fel a fogszabályzó doki a telefont, gondolom nyaral, márpedig nagyon úgy néz ki, hogy otthon kell befejeznem a fogszabályzást, mert nagy procedura lenne ide átjönni vele és nagyon költséges. Talán olcsóbb hazarepülnöm minden kezelésre. Csak hát igy nehéz munkát találni, ha három hetente hazarepülök egy-két napra, maradna az ügynökség, ami egy-egy napi munkát közvetit ki, amiből az utcazenéléssel kiegészitve el lehet itt vegetálni és célom a nyelvtanulás (remélem ezután már a spanyol is, az új spanyol ismerőseimnek hála) és a többi kalandozás megvalósul. Zenészként is sokkal megbecsültebb vagyok itt mint otthon. Amellett, hogy Andrew folyton szervezkedik és úgy néz ki, hogy egy Hardrock Café-ban játszhatunk is rendszeresen a Temple Barban, tegnap este újra 30-40 ember nézte végig az utcazenélésünket Andrew-val és tapsoltak, ujjongtak a számok végén és ami külön jó, nem részegek, hanem matinéző (fele zeneértő) túristák. Minden klappolt tegnap, mindig pont azt a számot kérték amit el akartam kezdeni. Egy fekete, de legalábbis barna srác reggie-t kért és abban a pillanatban belekezdtem a Redemption Songba, ami annyira meghatotta, hogy egy laza cippzár mozdulattal kiüritette az egész pénztárcáját a dal végén a gitártokunkba. Egyébként 10-10 pennivel közelebb vagyok egyre ahhoz is, hogy elmenjek Észak-Irországba egy-két napra azokból a Fontokból, penny-kből, amit a tokba dobnak. Egyébként van már minden valutám, például Dominikai Köztársasági Pezóm. Hangszereimet meg tramburinnal egészitettem ki, egyet Flóra kapott névnapjára egyet meg magamnak vettem e-bay-en.
Flóra tegnap hazarepült. Addig sikerült még programokkal megtölteni az időt. Egy nappal előtte elutaztunk Galwayba ismét, ahol Javierrel és barátnőjével találkoztunk akik nagy észak-irországi körükről visszafelé jöttek arra bérelt kocsival és megnéztük együtt a Moher-sziklákat. Töltsetek le róla képet akit érdekel, nem koptatom a jelzőket. (cliffs of Moher). Hazafelé rácsodálkoztam milyen szép város Limerick bár már félig részeg voltam és félig aludtam a hátsóülésen, úgyhogy az előző mondatomat nem jelenteném ki tanuk előtt.
Megettük az ajándék makréla felét és finom volt. (meg is csinálom mindjárt a másik felét).
Szóval hogy hogyan tovább még nem tudom, egy biztos (vagy egy sem?) hogy megyek haza holnapután és élevezni fogom kontinentális időjárásunk előnyeit több mint három héten át. Ha összeszedtem a gondolataimat lehet hogy e már amúgy is megnyúlt bejegyzést még kiegészitem pár gondolattal, hiszen a blogomon informált emberek mily keveset tudnak még az ir-kocsmákról, az ir sörökről, sportokról...